מים תצפיות ומורשת קן התפר של הגולן ועמק החולה

סוג: הליכה במים

מידע: קיץ ואביב.

על המסלול: מעגלי כ2 ק"מ.

הוראות הגעה: עין טינהמהחניון הולכים בשביל קל אל בריכת השכשוך וממנה ניתן להמשיך בזהירות נגד זרם המים על אבני הבזלת אל המפל הנסתר בין עצי התאנה. שם נדרש טיפוס קל ליד שצף המים. את הדרך חזרה אפשר לעשות בדרך הג'יפים שמובילה אל המפל.

מה עוד: בימי הקיץ המסלול נוטה להיות עמוס ואולי תחליטו לעבור הישר אל המעיין הבא.

דרבשייה - עין דבשה

סוג: הליכה במים.

מידע: קיץ ואביב.

על המסלול: כ1 ק"מ הלוך חזור.

הוראות הגעה: 600 מטר צפונית לחניון עין תינה, 3 ק"מ דרומית מקיבוץ גונן על כביש 918. יש חניית עפר בצד המערבי של הכביש.(תוכלו לראות צמחייה סבוכה שבה זורם המעיין) חוצים בזהירות את הכביש למזרח דרך המעבר בגדר והולכים בפלג המים בין הסבך עד לתחנת הקמח המשוחזרת הבנוייה אבני בזלת. הזהרו מהפטל שגדל בצידי הנחל והגיעו עם נעליים המתאימות להליכה במים.

מה עוד: לאחרונה חודש המסלול והוספו ספסלים לאורך הדרך ושילוט לזכרו של רס"ן צפריר בר-אור ז"ל.

עין חשק

סוג: הליכה רגלית.

מידע: קיץ ואביב.

על המסלול: כ1 ק"מ הלוך חזור הליכה חשופה לשמש עם מעט נקודות צל בדרך.

הוראות הגעה: בצומת גונן עולים לכיוון הגולן וכ 100 מ' לאחר מכן בעיקול החד שמאלה פונים אל דרך העפר מצד ימין וחונים שם. המסלול בעלייה קלה וחשוף לשמש אז הקפידו ללבוש כובע ושיהיה לכם מים. מימיו הקרירים של עין חשק יקררו אתכם בסיום ההליכה.

מה עוד: אם יש לכם כוח ניתן להמשיך במסלול עוד כ1 ק"מ בעלייה ולהגיע אל עין מימון.

ציר הנפט

סוג: טיול רכוב.

מידע: כל השנה, פקל קפה, משקפת.

על המסלול: כ10 ק"מ.

הוראות הגעה: מצומת גונן ממשיכים לכיוון צומת וואסט בגולן, כ600 מטר לאחר הישוב מצוק עורבים פונים שמאלה אל דרך סלולה וצרה (מעט לפני הבסיס הצבאי) המסלול מתאים לכל רכב אך סעו לאט עקב הבורות בכביש. לאורך המסלול תוכלו לעצור ב4 תצפיות אל עמק החולה. לקראת סוף הדרך תוכלו לבקר בתל פאחר וללמוד על מורשת גולני וכיבוש התל במלחמת ששת הימים.

מה עוד: ציר הנפט נקרא על שם הצינור שהוביל נפט מערב הסעודית ואל צידון שבלבנון. הצינור פעל החל משנות ה50 ולאחר כיבוש הגולן ב1967 אפשרה ישראל את השימוש בו עד אמצע שנות ה70. בימי הקיץ מתקיים בתל פאחר בשעות הערב סיור עששיות בתשלום של מדריך הטיולים אורן פוקס- 0522399188. יש להזמין מקום מראש.

אוכל במסלול: מסעדת כביש 90- המבורגר חקלאי גלילי. צומת וואסט- חנות נוחות, אסאדו בורגרבר.